‘Het Kijkduin van vroeger ken ik goed’, vertelt René Bogaart, de ervaren ondernemer achter de Pavarotti formule. ‘Maar wat hier nu ontstaat, dat is echt bijzonder. Een moderne badplaats die het hele jaar door aantrekkelijk is voor gasten. Met onze overdekte terrassen en de slimme windbescherming kunnen mensen hier zelfs op frissere dagen heerlijk buiten zitten. Dat maakt het verschil in je jaaromzet.’
De combinatie van factoren gaf voor Bogaart de doorslag. ‘Een terras aan zee, dat klinkt romantisch. Maar als ondernemer moet je verder kijken. Wat mij overtuigde was de complete visie: van de perfecte terrasinrichting tot de mix van concepten die elkaar versterken.
En wat ik vooral sterk vind: ze denken hier echt mee met ondernemers. Kijk bijvoorbeeld naar omzetgerelateerde huurcontracten, afbouw bijdrage en ondersteuning bij financiering, dat laat zien dat ze snappen wat
ondernemers nodig hebben.’
We zien nu al dat de bezoekersaantallen groeien. Mensen herontdekken Kijkduin en blijven langer hangen. Wat wij hebben geleerd over terrasexploitatie aan de kust heeft ons echt verrast. Door te investeren in goede terrasoverkapping en windschermen, gecombineerd met sfeervolle verlichting en terrasverwarming, creëren we nu het hele jaar door dat mediterrane gevoel. Gasten waarderen dat enorm.’
‘Het mooie is dat je hier echt seizoens overstijgend kunt ondernemen. Waar veel strandpaviljoens in september afbouwen, zie ik bij ons de weekenden in oktober nog volledig volgeboekt. Mensen reserveren specifiek voor ons terras, zelfs als het wat frisser is. Ze komen voor die combinatie van zeezicht, beschutting en natuurlijk onze keuken.’
De combinatie van factoren gaf voor Bogaart de doorslag. ‘Een terras aan zee, dat klinkt romantisch. Maar als ondernemer moet je verder kijken. Wat mij overtuigde was de complete visie: van de perfecte terrasinrichting tot de mix van concepten die elkaar versterken. En wat ik vooral sterk vind: ze denken hier echt mee met ondernemers.
Kijk bijvoorbeeld naar omzetgerelateerde huurcontracten, afbouw bijdrage en ondersteuning bij financiering, dat laat zien dat ze snappen wat ondernemers nodig hebben.’
We zien nu al dat de bezoekersaantallen groeien. Mensen herontdekken Kijkduin en blijven langer hangen. Wat wij hebben geleerd over terrasexploitatie aan de kust heeft ons echt verrast. Door te investeren in goede terrasoverkapping en windschermen, gecombineerd met sfeervolle verlichting en terrasverwarming, creëren we nu het hele jaar door dat mediterrane gevoel. Gasten waarderen dat enorm.’
‘Het mooie is dat je hier echt seizoens overstijgend kunt ondernemen. Waar veel strandpaviljoens in september afbouwen, zie ik bij ons de weekenden in oktober nog volledig volgeboekt. Mensen reserveren specifiek voor ons terras, zelfs als het wat frisser is. Ze komen voor die combinatie van zeezicht, beschutting en natuurlijk onze keuken.’
‘Die mix van concepten in Nieuw Kijkduin versterkt elkaar ook. Na een het winkelen, gamen, sporten of strand blijven mensen steeds vaker hangen voor een aperitivo. Mensen zijn op zoek naar quality time. De focus ligt in Nieuw Kijkduin echt op beleving met elkaar. Het winkelaanbod is tegenwoordig overal hetzelfde, maar deze plek aan zee is uniek en “Insta-proof”.’
‘Voor ondernemers die een horecaconcept overwegen, zou ik zeggen: kijk verder dan alleen de zomermaanden. Met de juiste inrichting en een sterk concept kun je hier echt jaarrond succesvol zijn. Nieuw Kijkduin biedt alle ingrediënten – van de infrastructuur tot beleving en daarmee het groeiende publiek. ‘De rest is ondernemerschap.’
1. Basis op orde
Een terras aan zee klinkt romantisch, maar kijk verder. Is er voldoende beschutting? Kun je jaarrond exploiteren? Onderzoek de praktische mogelijkheden en commerciële kansen voor je concept.
2. Divers publiek
Mix van lokale bewoners, winkelend publiek, dagjesmensen, strandbezoekers en toeristen zorgt voor constante aanloop. Zo ben je niet afhankelijk van mooi weer en seizoenen.
3. Toekomstpotentieel
Let op woningbouwplannen en gebiedsontwikkeling. Nieuwe bewoners zijn potentiële vaste gasten. Infrastructuur, parkeergelegenheid en bereikbaarheid zijn cruciaal voor groei.
4. Flexibele voorwaarden
Kritisch kijken naar contracten en mogelijkheden. Flexibiliteit van verhuurder, terrasruimte en openingstijden kunnen bepalend zijn voor je succes.
5. Sterke mix
De juiste combinatie van horeca, leisure en retail versterkt elkaar. Verschillende concepten zorgen dat gasten langer blijven en vaker terugkomen. Dat is goed voor ieders omzet.
5 Tips van horecatycoon René Bogaart voor
het kiezen van je horecalocatie
1. Basis op orde
Een terras aan zee klinkt romantisch, maar kijk verder. Is er voldoende beschutting? Kun je jaarrond exploiteren? Onderzoek de praktische mogelijkheden en commerciële kansen voor je concept.
2. Divers publiek
Mix van lokale bewoners, winkelend publiek, dagjesmensen, strandbezoekers en toeristen zorgt voor constante aanloop. Zo ben je niet afhankelijk van mooi weer en seizoenen.
3. Toekomstpotentieel
Let op woningbouwplannen en gebiedsontwikkeling. Nieuwe bewoners zijn potentiële vaste gasten. Infrastructuur, parkeergelegenheid en bereikbaarheid zijn cruciaal voor groei.
4. Flexibele voorwaarden
Kritisch kijken naar contracten en mogelijkheden. Flexibiliteit van verhuurder, terrasruimte en openingstijden kunnen bepalend zijn voor je succes.
5. Sterke mix
De juiste combinatie van horeca, leisure en retail versterkt elkaar. Verschillende concepten zorgen dat gasten langer blijven en vaker terugkomen. Dat is goed voor ieders omzet.
Nieuw Kijkduin biedt horecaondernemers een ongekende kans om te ondernemen op een iconische boulevard aan de Nederlandse kust. Met overdekte terrassen, een prachtig uitzicht op zee en windbescherming, kunnen jouw gasten hier het hele jaar door genieten.
De beschikbare casco-units geven je de vrijheid om je horecazaak volledig naar eigen smaak in te richten. De flexibele contracten geven je de vrijheid om te ondernemen zonder stress of grote risico’s.
Je komt te zitten tussen gevestigde namen zoals Pavarotti, het gezellige Pannenkoekenhuis, Blue Fusion Tapas en Marmaris. Zij zagen de potentie: een locatie waar gasten komen om te genieten en waar ondernemers de ruimte krijgen om te groeien. Wat wordt jouw volgende zet?
Developed by
Multiple market players
Commercialized by
REPP
Architecture by
INBO
Jan des Bouvrie
KOW
studio piet boon
Van Egmond
ZZDP
All Rights Reserved
Privacy Policy
Repp © 2025
Benieuwd of de REPP-methode de manier zal verbeteren waarop u uw eigendommen verkoopt of verhuurt?
Laat hieronder uw gegevens achter en een van onze prestatiepartners neemt contact met u op. Of maak contact met ons via WhatsApp.